Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    ktoś wiercił obudowę i zakładał korki? Ma ktoś przetestowane które dobrze trzymają i są szczelne?
    agm :d

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Ktoś wiercił obudowę i zakładał korki? Ma ktoś przetestowane które dobrze trzymają i są szczelne?

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Cena mojego była taka sama jak w lipcu, u chłopa w zakładzie gdzie żem kupowoł.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Ciekawe, czy akumulatory kupowane są wyłącznie zimą? Z lektury forum tak wynikałoby.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Wczoraj sześcioletnia Vatra padła drugi raz, rym razem przy -1,5 st. mrozu.

    W aucie już siedzi Topla, 75Ah, 750A.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    No to dziś wpadł exide agm 60 ah do mojej Octavia 1.6 mpi

    Zostaw komentarz:


  • Sony
    odpowiedział(a)
    Dziś zmierzyłem napięcie aku w aucie (Varta 44 lub 45 Ah, 1. roczna) przy temp. otoczenia - 2 st.C i mam 12,1 - 12,15 V. Auto parkowane pod chmurką stało na dworze 2 doby bez uruchamiania. Odpaliłem bez problemu, ale ...
    Czy w takich warunkach otoczenia macie podobne napięcie aku w aucie ? - czy to normalny spadek napięcia w takiej temp. ? Ostatnio aku było doładowywane pod koniec października z myślą o zimie. Zastanawiam się czy wymaga już ponownego wyjęcia z auta i podłączenia pod prostownik (w ostatnim czasie jazda wokół komina).

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Topla mi wystarczy, bo te dwa pierwsze, zgodnie z zasadą, co najtańsze...
    Banner w tym samym sklepie, 530 zł.

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    dragster do ilu $ chcesz ten aku? Z korkami masz świetnego Molla M3Plus, zainteresuj się Bannerem. On ma korki pod zwykla naklejką.
    Znow genialny test Panowie zrobili. Polecam każdemu. Swietnie zasymulowane łądowanie przez alternator. https://www.youtube.com/watch?v=TSm1IfNDKt0&t=371s
    Ostatnio edytowany przez robertowicz; 40722.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez aronus Zobacz wpis

    Zgadzam się w 100%. Ja robię 40 km dziennie po mieście i od czasu do czasu podłączam ładowarkę z Lidla do akumulatora i za każdym razem wskaźnik na ładowarce pokazuje, że akumulator nie jest całkowicie naładowany i parę godzin go ładuje. Mój ojciec, który dziennie jeździ dwa, trzy razy tyle km i to w dużej mierze w trasie ma taką samą sytuację z akumulatorem. To moim zdaniem pokazuje, że w dużej mierze jeździmy na niedoładowanych akumulatorach, co skraca ich żywotność.
    Bo ladowaniem stalonapieciowym to możemy sobie ładować 10 lat i nic. Instalacja samochodu max swoje ograniczenia juz nie mówiąc co dzieje się z akumulatorem jeśli odpalimy na kable i zapodAmy 50A


    Dlatego warto co jakiś czas pokazać akumulatorowi co to jest prawdziwy prąd

    Zauważyłem ze nawet auta z systemem SS utrzymują akurat w 80% pojemności wedle zasady ze przecież można odzyskać energię hamowania i wtloczyc ten prąd ponad te 80% (kuzwa zaraz sobie to przeprogramuje jak dobiore się kodu źródłowego )



    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Varta Blue 74Ah, 680A, rocznik 2011, po tym jak zdechła w sobotę i została zreanimowana, dziś po przyjeździe z roboty pokazała taki wynik:
    SOC: 12,93V
    CCA nom. 680EN
    CCA fakt. 543EN
    Zepsuty - wymień!
    Stan techniczny: 79%
    Stan naładowania 100%

    Jak odpałałem po 9 godzinach postoju na dworze, przy -1 st., to tak ledwo ledwo...

    W okolicy, z aku z odkręcanymi korkami:
    World Batt, 74Ah, 680A, 290 zł
    Nord Starr 74Ah, 680A, 350 zł
    Topla 74Ah, 680A, 400 zł
    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis

    to samo miał ojciec w Yeti 1.2 i kupilem mu Boscha s5 52/520. ludzie chwala a jak bedzie zobaczymy. koszt w hurtowni 210zl.
    Coś pomyśle,zobaczymy co tam wejdzie pod maske.

    Sorrki za dwa posty ale nie ogarniam nowej szaty forum

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Jaaakie maleństwo -ale bdb jakości. Pewnie ze większy spraw sobie na podstawie L2 albo nawet L3 jak wejdzie. Prądu nigdy nie za wiele a mit niedoładowania wielkich akumulatorów wkładam w go samo miejsce jak lanie oleju mineralnego do auta które przekroczyło 100kkm.

    Najpierw natomiast zanim kupisz porządnie podładuj z naciskiem na porządnie bo okaże się ze kolejne 3 lata będzie bdb.
    Akumulator jest ori,więc za kolejne 3 lata miałby już 10.Chyba jednak czas sprawić nowy.
    Dzięki za pomoc.
    Ostatnio edytowany przez chrzanek; 34389.

    Zostaw komentarz:


  • aronus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Dokładnie tak jest jak mówisz. Każdego namawiam do tego jeśli ma taka możliwość.
    Zgadzam się w 100%. Ja robię 40 km dziennie po mieście i od czasu do czasu podłączam ładowarkę z Lidla do akumulatora i za każdym razem wskaźnik na ładowarce pokazuje, że akumulator nie jest całkowicie naładowany i parę godzin go ładuje. Mój ojciec, który dziennie jeździ dwa, trzy razy tyle km i to w dużej mierze w trasie ma taką samą sytuację z akumulatorem. To moim zdaniem pokazuje, że w dużej mierze jeździmy na niedoładowanych akumulatorach, co skraca ich żywotność.

    Zostaw komentarz:


  • slawko80rr
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chrzanek Zobacz wpis
    Panowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??
    to samo miał ojciec w Yeti 1.2 i kupilem mu Boscha s5 52/520. ludzie chwala a jak bedzie zobaczymy. koszt w hurtowni 210zl.

    Zostaw komentarz:


  • vaz
    odpowiedział(a)
    Również regularnie doładowywuję akumulator ładowarką z Lidla. Akumulator ma już prawie 8 lat. Żywotność akumulatora znacząco skraca stan ciągłego niedowładowania bo wówczas płyty ulegają stopniowemu zasiarczeniu a ten proces z kolei jest odwracany przez ładowanie małym prądem.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    bo wierzę, że regularnie doładowywanie nieagresywną ładowarką elektroniczna utrzymuje go w niezłej formie.

    .
    Dokładnie tak jest jak mówisz. Każdego namawiam do tego jeśli ma taka możliwość.

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Mam boscha c3 już z 7 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Doładowuję nim regularnie akumulator 80 Ah. Nie wiem ile to trwa, bo zapinam na wieczór i idę odłączyć następnego dnia, zdarza się, że nawet po 24h (gdy jest weekend). Nigdy nie kupiłem jeszcze akumulatora, bo wierzę, że regularnie doładowywanie nieagresywną ładowarką elektroniczna utrzymuje go w niezłej formie.

    Aktualną kondycję akumulatora poznaję po tym kiedy włącza mi się ogrzewanie elektryczne kabiny - jeśli dłużej na nie czekam po odpaleniu silnika, to znak, że warto akumulator doładować.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
    co sądzicie o Varta Silver 60Ah 680A D52 AGM do OII 1.6 MPI?
    Jak dobra cena to bierz bo sam w sobie jest bdb. Ładowanie TYLKO mikroprocesorem chyba ze kumasz temat.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
    Ctek też nie da rady w pełni naładować akumulatora szczególnie o dużym Ah. https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
    Polskie akumulatory za drogie?
    Gdyż za mały jest. Do 60Ah. Chociaz ja podniosłem większy (74) ładując kilka razy recondem i trwało to długo. Aerometr wskazał 1,26

    Jesli mamy odkręcane korki to faktycznie umiejętna obsługa transformatorowego prostownika szybciej podniesie akumulator elektroniczne to jednak mus do hermetycznych i AGM.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chrzanek Zobacz wpis
    Panowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??
    Jaaakie maleństwo -ale bdb jakości. Pewnie ze większy spraw sobie na podstawie L2 albo nawet L3 jak wejdzie. Prądu nigdy nie za wiele a mit niedoładowania wielkich akumulatorów wkładam w go samo miejsce jak lanie oleju mineralnego do auta które przekroczyło 100kkm.

    Najpierw natomiast zanim kupisz porządnie podładuj z naciskiem na porządnie bo okaże się ze kolejne 3 lata będzie bdb.

    Zostaw komentarz:


  • chrzanek
    odpowiedział(a)
    Panowie nadchodzi kres mojego aku.Zajrzałem pod maske i zobaczyłem takie coś.Teraz pytanie wkładać taki sam czy coś innego tzn.mocniejszego??
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez chrzanek; 34389.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Dziś rano napięcie 12,72V. Aku cały czas zamontowany w aucie. Sam nie wiem, dlaczego jeden raz tak osłabł, a teraz trzyma napięcie...

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    endryu, dziękuję za pomoc
    Ale z innej beczki, od razu po odpaleniu motoru, ruszył wentylator chłodnicy. Czy to normalne? Wydawało mi się, że on zaczyna się kręcić, dopiero jak silnik dojdzie do wyższej temperatury.
    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Jak naładowany to warto podjechać gdzieś do elektro fachmana i sprawdzić go jeszcze opornicą.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...